Most
Po mezinárodním úspěchu dánského seriálu Zločin se pozornost příznivců kvalitních televizních kriminálek obrátila ke Skandinávii v naději na další podobně propracované hity. Ačkoli řada z nadcházejících titulů povětšinou představovala v rámci mezinárodní konkurence nadprůměr, na vysoko stanovenou laťku Zločinem dosáhla zatím pouze dánsko-švédská koprodukční série Most. Název odkazuje k impozantní stavbě, která přes úžinu Öresund spojuje dánskou metropoli Kodaň se švédským přístavním městem Malmö. Na tomto mostě, přesně na linii značící hranici mezi oběma státy se jedné noci objeví mrtvola, což svede dohromady dva charakterově diametrálně odlišné vyšetřovatele z obou měst. Záhy se ukáže, že tento incident byl pouhým prvním krokem pachatele, jenž svými činy hodlá poukázat na pět neduhů soudobé společnosti.Vedle samotného vyšetřování a jeho přesahů do skandinávské reality představuje další dějový oblouk spolupráce obou vyšetřovatelů. Na jedné straně stojí bodrý Dán a záletný otec početné rodiny Martin Rohde, ztvárněný charismatickým Kimem Bodniou, s nímž ostře kontrastuje chladná a patologicky racionální Saga Norénová, kterou bravurně hraje švédská herečka Sofia Helinová. Navzdory nevyhnutelným konfliktům, které vyplývají ze střetu Martinovy empatie a emotivnosti s věcností a bystrostí, jež u Sagy mají kořeny v Aspergerově syndromu, obě postavy tvoří ideální kriminalistický tým. Bravurní herecké obsazení přivádí k životu propracovaný scénář z pera autora celkového konceptu seriálu Hanse Rosenfeldta, který dnes již klasické prvky a postupy skandinávských krimi sérií rozvádí do nápaditých a originálních podob. Most ale také uhrane svým formálním zpracováním, kde převládají noční záběry s výraznou světelnou kompozicí a rámováním. Podobně jako zmiňovaný Zločin se také Most zaslouženě stal mezinárodním hitem a byl uveden ve více než sto padesáti zemích. Na motivy seriálu vznikly také dva remaky, americký The Bridge zasazený na hranici USA s Mexikem a francouzsko-britský The Tunnel, kde je první tělo nalezeno v Eurotunelu pod Lamanšským průlivem.Druhá série znovu svádí dohromady bodrého dánského kriminalistu Martina Rohdeho a patologicky racionální švédskou vyšetřovatelku Sagu Norénovou. Vyprávění jednak sleduje následky předchozích událostí na vztah této nesourodé dvojice a jejich okolí, ale současně je staví před nový případ. Ten opět začíná na architektonické dominantě, jež dává seriálu název, na mostě spojujícím přes úžinu Öresund dánskou metropoli Kodaň se švédským přístavním městem Malmö. Co se nejprve jeví jako únos, se rozroste do série teroristických činů páchaných radikálními ekologickými aktivisty. Opětovně seriál staví na důmyslném konceptu hlavního tvůrce seriálu, Švéda Hanse Rosenfeldta, jehož nápady pomáhají do scénářů zpracovat za švédskou a dánskou stranu televizní scenáristé Camilla Ahlgrenová a Nikolaj Scherfig. Jako hlavní režisér, který nové sérii stanovil její charakteristický chladný styl, se vrátil Henrik Georgsson. Ústředních rolí se opět ujali bravurní Kim Bodnia a Sofia Helinová.
más informaciónEpisodios
Most, Řada 3 (1. díl)
Ve švédském Malmö byla nalezena mrtvola dánské genderové aktivistky Helle Ankerové, přičemž její tělo bylo naaranžované s figurínami, jako by seděla u večeře se spořádanou rodinou. Případ řeší Saga Norenová, která dostává novou posilu z Dánska. Jaký vliv na nadcházející spolupráci bude mít fakt, že předchozí dánský kolega Sagy skončil ve vězení, což i ona sama přes svou neproniknutelnost evidentně nese nelehce?
Most, Řada 3 (2. díl)
Policisté řeší druhou vraždu, kde naaranžování těla ukazuje na spojitost s vraždou Helle Ankerové. Obě zabité osoby navíc byly terčem žlučovitých výpadů ultrakonzervativní blogerky Lise Friis Andersenové. Sagu Norenovou čeká nemilé shledání s matkou, kterou ona viní ze smrti mladší sestry. Vedle toho dojde i v pracovní oblasti k události, která švédskou vyšetřovatelku silně zasáhne.
Most, Řada 3 (3. díl)
Saga Norénová horečnatě pracuje na záchraně svého nadřízeného a blízkého přítele Hanse Pettersona. Do toho ji stále pronásleduje její matka, která chce urovnat jejich letité spory. Ultrakonzervativní blogerka Lise Friis Andersenová dostala dopis od člověka, který se hlásí k vraždám v jejím jménu a nyní ji žádá o další cíl. Dosavadní hlavní podezřelý Morten Anker byl zabit a vyšetřování směřuje k jeho spolubojovníkovi z války Lukasovi.
Most, Řada 3 (4. díl)
Počet vražd se stupňuje a hlavní podezřelý Rikard Johnsson, fanatický obdivovatel Lisy Friis Andersenové, je na útěku před policií. Těhotná mladá dívka Jeanette se pokouší urovnat dluh svého přítele Marca u Lucase, ale netuší, že je permanentně sledována třetí stranou. Henrik požádá Sagu o pomoc se starým případem pohřešovaných osob.
Most, Řada 3 (5. díl)
Náhradní šéfová kriminálky v Malmö, Linn Björkmanová, se pokouší Sagu na žádost její matky více začlenit do sociálního života, což vyšetřovatelku zahání do kouta. Náhodou se objeví nová spojitost mezi vraždami, která ale diskvalifikuje dosavadního hlavního podezřelého. Ambicióznímu mafiánovi Lucasovi začíná téct do bot, ale má v rukávu ještě jeden trumf, který by mu mohl zachránit kůži.
Most, Řada 3 (6. díl)
Groteskní aranžmá mrtvol z minulých dní dostává nečekanou spojitost se sbírkou uměleckých děl, která je momentálně vystavena v nově otevřené části muzea umění a patří zámožnému kodaňskému podnikateli Freddiemu Holstovi. U něho se navíc sbíhají také osudy těhotné dívky Jeanette i životního kouče Claese Sandberga.
Most, Řada 3 (7. díl)
Série vražd má další dvě oběti, jejichž těla vykazují shodné klíčové prvky s předchozími – od cejchu v ústech po naaranžování evokující jedno z uměleckých děl ve sbírce Freddieho Holsta. Nečekaný zvrat ve vyšetřování přinese paparazzo Tina, přítelkyně IT specialisty kriminálky v Malmö Johna Lundqvista.
Most, Řada 3 (8. díl)
Na Sagu Norenovou doléhají události předchozích dní v čele s interním vyšetřováním. Pátrání po sériovém vrahovi nabere zvrat, když osoba, která platila za hlavního podezřelého, se sama stane obětí. Vše ukazuje na to, že dalším terčem by mohl být Freddie Holst.
Most, Řada 3 (9. díl)
Ve světle nedávných událostí a konfliktů musí Saga Norenová od případu odstoupit a jít na nucenou dovolenou. Na její místo přichází Rasmus Larsson, ambiciózní kriminalista, který ale v předchozím vyšetřování ekoteroristických vražd kvůli své zbrklosti vážně pochybil. Zatímco policie hlídá Freddieho Holsta coby potencionální příští oběť, pachatel se zmocní Jeanette.
Sobre el evento
Po mezinárodním úspěchu dánského seriálu Zločin se pozornost příznivců kvalitních televizních kriminálek obrátila ke Skandinávii v naději na další podobně propracované hity. Ačkoli řada z nadcházejících titulů povětšinou představovala v rámci mezinárodní konkurence nadprůměr, na vysoko stanovenou laťku Zločinem dosáhla zatím pouze dánsko-švédská koprodukční série Most. Název odkazuje k impozantní stavbě, která přes úžinu Öresund spojuje dánskou metropoli Kodaň se švédským přístavním městem Malmö. Na tomto mostě, přesně na linii značící hranici mezi oběma státy se jedné noci objeví mrtvola, což svede dohromady dva charakterově diametrálně odlišné vyšetřovatele z obou měst. Záhy se ukáže, že tento incident byl pouhým prvním krokem pachatele, jenž svými činy hodlá poukázat na pět neduhů soudobé společnosti.Vedle samotného vyšetřování a jeho přesahů do skandinávské reality představuje další dějový oblouk spolupráce obou vyšetřovatelů. Na jedné straně stojí bodrý Dán a záletný otec početné rodiny Martin Rohde, ztvárněný charismatickým Kimem Bodniou, s nímž ostře kontrastuje chladná a patologicky racionální Saga Norénová, kterou bravurně hraje švédská herečka Sofia Helinová. Navzdory nevyhnutelným konfliktům, které vyplývají ze střetu Martinovy empatie a emotivnosti s věcností a bystrostí, jež u Sagy mají kořeny v Aspergerově syndromu, obě postavy tvoří ideální kriminalistický tým. Bravurní herecké obsazení přivádí k životu propracovaný scénář z pera autora celkového konceptu seriálu Hanse Rosenfeldta, který dnes již klasické prvky a postupy skandinávských krimi sérií rozvádí do nápaditých a originálních podob. Most ale také uhrane svým formálním zpracováním, kde převládají noční záběry s výraznou světelnou kompozicí a rámováním. Podobně jako zmiňovaný Zločin se také Most zaslouženě stal mezinárodním hitem a byl uveden ve více než sto padesáti zemích. Na motivy seriálu vznikly také dva remaky, americký The Bridge zasazený na hranici USA s Mexikem a francouzsko-britský The Tunnel, kde je první tělo nalezeno v Eurotunelu pod Lamanšským průlivem.Druhá série znovu svádí dohromady bodrého dánského kriminalistu Martina Rohdeho a patologicky racionální švédskou vyšetřovatelku Sagu Norénovou. Vyprávění jednak sleduje následky předchozích událostí na vztah této nesourodé dvojice a jejich okolí, ale současně je staví před nový případ. Ten opět začíná na architektonické dominantě, jež dává seriálu název, na mostě spojujícím přes úžinu Öresund dánskou metropoli Kodaň se švédským přístavním městem Malmö. Co se nejprve jeví jako únos, se rozroste do série teroristických činů páchaných radikálními ekologickými aktivisty. Opětovně seriál staví na důmyslném konceptu hlavního tvůrce seriálu, Švéda Hanse Rosenfeldta, jehož nápady pomáhají do scénářů zpracovat za švédskou a dánskou stranu televizní scenáristé Camilla Ahlgrenová a Nikolaj Scherfig. Jako hlavní režisér, který nové sérii stanovil její charakteristický chladný styl, se vrátil Henrik Georgsson. Ústředních rolí se opět ujali bravurní Kim Bodnia a Sofia Helinová.