Soudruzi, nasedat!
Stejně jako v západních zemích, i v někdejších republikách Sovětského svazu podporovala rozvoj automobilového průmyslu řada nadšených inženýrů zapálených pro věc. V SSSR ovšem – na rozdíl od svých západních kolegů – neustále naráželi na překážky a omezení, a proto byli nuceni při konstrukci nových aut uzavírat kompromisy, v jejichž pozadí se skrývaly politické nebo prestižní důvody. Sovětský režim byl každopádně pro zvyšování kupní síly obyvatel a dělal vše pro to, aby různé druhy zboží, mezi nimi i nové dopravní prostředky, byly pro lidi dostupné. Východoevropští konstruktéři, kteří nebyli o nic méně kreativní než jejich západní kolegové, přišli s mnoha nápady, ale mnoho vysněných aut se dostalo nanejvýš do fáze prototypu. A co bylo vyvinuto, zůstalo za hranicemi úplně neznámé. Z tohoto pořadu se dozvíme neuvěřitelné historky vztahující se na období od konce druhé světové války až do pádu berlínské zdi. (TV Spektrum)
más informaciónEventos similares
Sobre el evento
Stejně jako v západních zemích, i v někdejších republikách Sovětského svazu podporovala rozvoj automobilového průmyslu řada nadšených inženýrů zapálených pro věc. V SSSR ovšem – na rozdíl od svých západních kolegů – neustále naráželi na překážky a omezení, a proto byli nuceni při konstrukci nových aut uzavírat kompromisy, v jejichž pozadí se skrývaly politické nebo prestižní důvody. Sovětský režim byl každopádně pro zvyšování kupní síly obyvatel a dělal vše pro to, aby různé druhy zboží, mezi nimi i nové dopravní prostředky, byly pro lidi dostupné. Východoevropští konstruktéři, kteří nebyli o nic méně kreativní než jejich západní kolegové, přišli s mnoha nápady, ale mnoho vysněných aut se dostalo nanejvýš do fáze prototypu. A co bylo vyvinuto, zůstalo za hranicemi úplně neznámé. Z tohoto pořadu se dozvíme neuvěřitelné historky vztahující se na období od konce druhé světové války až do pádu berlínské zdi.
(TV Spektrum)