Megapřeměny
S01E02 - XXL proměna: Jak se rodí nákladní letadlo
XXL proměna: Jak se rodí nákladní letadlo. Dokument N (2021). Tým techniků v Drážďanech se specializuje na přestavby dopravních letadel. Za několik měsíců přestaví starý Airbus A330 na nákladní letadlo...
Více informacíEpizody
Řada 1Renovace horské dráhy: Collosos se vrací
Jak posunout renovaci na úplně novou úroveň? To prozradí mini série Megapřeměny, která se zaměřuje na skutečně extrémní přestavby – letadla a horské dráhy. Navštivte jednu z největších leteckých továren světa. Podívejte se, jak probíhá přeměna z dopravního na nákladní letoun. A až bude hotová, přijde čas na kontrolu renovace horské dráhy, která probíhá už několik let. Vzhledem k tomu, že patří k nejoblíbenějším atrakcím v celém Německu, určitě si zaslouží novou dřevěnou konstrukci, nové kolejnice i nejmodernější hitech technologie.
Přestavba obřího letounu
Přestavba obřího letounu
Osobní letadlo Airbus A330 je zbaveno téměř všeho vnitřního vybavení, ale stroj zdaleka není odepsaný. Projde speciální proměnou, aby mohl znovu sloužit, tentokrát jako nákladní letoun. Německý dokumentární cyklus
Podobné tituly
O pořadu
1. Rekonstrukce horské dráhy: Stovky dělníků pracují na tom, aby vdechli nový život největší dřevěné horské dráze v Evropě... V rámci unikátní renovace dřevěné horské dráhy Colossos musí technici instalovat obří prvky a vyměnit všechny kolejnice včetně těch v závratných výškách. Pro tým provádějící rekonstrukci začíná boj s přírodními živly i závod s časem. Velký tříletý projekt však skrývá jisté nástrahy. Heide Park Soltau nabízí milovníkům adrenalinu celou řadu zábavních prvků a vzrušujících atrakcí. Největším lákadlem v parku je dřevěná horská dráha Colossos, která zdobí jeho panorama od roku 2001. Je to nejvyšší a nejrychlejší dřevěná horská dráha v Evropě. Na výšku měří 61 metrů, největší sklon trati je 61 stupňů a vozíky dosahují rychlosti až 110 kilometrů za hodinu. Tento obr vyrobený v Německu stál kdysi 45 milionů německých marek a dosáhl světového věhlasu. 20 milionů návštěvníků za 15 let provozu zanechalo na horské dráze své stopy. V roce 2016 musela být atrakce uzavřena a začaly rekonstrukční práce.
(Česká televize)