Strach
První část volné detektivní trilogie s majorem Kalašem vznikla na motivy špionážního románu Eduarda Fikera „Kilometr devatenáct“. Přestože se v závěru ukáže její tendenčnost daná předlohou a dobou vzniku (léta uvolnění teprve začínala), jde v rámci tuzemské žánrové produkce o jednoznačný nadprůměr. Nečekaně velký prostor ve filmu dostávají postupy forenzní vědy, které kriminální policie používá k dopadení pachatele záhadné vraždy na česko-německém pohraničí. V rolích hlavních vyšetřovatelů excelují Rudolf Hrušínský jako major Kalaš a Radoslav Brzobohatý jako nadporučík Varga. Pro oba je charakteristický minimalistický projev, který se skvěle hodí k postavám výsostných profesionálů bez náznaku soukromého života. Třetí „hvězdou“ filmu je kameraman Bedřich Baťka, který se s pomocí expresivního svícení – a při absenci řady ustavujících záběrů – zasadil o zneklidňující atmosféru snímku.(Noir Film Festival)
más informaciónEventos similares
Sobre el evento
První část volné detektivní trilogie s majorem Kalašem vznikla na motivy špionážního románu Eduarda Fikera „Kilometr devatenáct“. Přestože se v závěru ukáže její tendenčnost daná předlohou a dobou vzniku (léta uvolnění teprve začínala), jde v rámci tuzemské žánrové produkce o jednoznačný nadprůměr. Nečekaně velký prostor ve filmu dostávají postupy forenzní vědy, které kriminální policie používá k dopadení pachatele záhadné vraždy na česko-německém pohraničí. V rolích hlavních vyšetřovatelů excelují Rudolf Hrušínský jako major Kalaš a Radoslav Brzobohatý jako nadporučík Varga. Pro oba je charakteristický minimalistický projev, který se skvěle hodí k postavám výsostných profesionálů bez náznaku soukromého života. Třetí „hvězdou“ filmu je kameraman Bedřich Baťka, který se s pomocí expresivního svícení – a při absenci řady ustavujících záběrů – zasadil o zneklidňující atmosféru snímku.(Noir Film Festival)