Slečna Marplová
S05E01 - Plavý kůň
Slečna Marplová vyšetřuje smrt svého dávného přítele, otce Gormana, který byl brutálně zavražděn krátce poté, co poskytl poslední útěchu umírající paní Davisové. Den po jeho smrti od něj slečně Marplové přijde tajemný dopis se seznamem jmen. Ta se rozhodne vypravit do penzionu, ve kterém bydlela paní Davisová, a v jejím pokoji objeví dopisní papír hotelu Plavý kůň ve vesnici Much Deeping v Hampshiru. V tomto podniku slečnu Marplovou přivítají majitelky Thyrza Greyová a Sybil Stamfordisová, které kromě ubytovacího zařízení provozují se svou pomocnicí Bellou černou magii. Jak to všechno ale souvisí se smrtí otce Gormana? A proč musel zemřít jeden z hostů, kapitán Cottam? Slečna Marplová tentokrát stojí proti obzvláště rafinovanému vrahovi. Rafinovanému, ale také domýšlivému. A zvídavá dáma dokáže brilantně využít nejen toho, že se jí lidé rádi svěřují, ale i toho, že ji někteří hrubě podceňují. (oficiální text distributora)
Více informacíEpizody
V hotelu Bertram
V hotelu Bertram
Slečna Marpleová opět navštíví atraktivní hotel Bertram uprostřed Londýna, ale po vraždě jedné ze služebných zjistí, že skrytá pravda je temnější, než si myslela. (Viasat)
Vítání jara
Vítání jara
Epizoda: Zkouška neviny Usedlá starší dáma z anglické vesničky St. Mary Mead, Jane Marplová, má skvěle vyvinuté pozorovací i dedukční schopnosti a taky mimořádný dar nachomýtnout se ke každému zločinu v okolí. Často dokáže vypátrat pachatele dřív než policie... Britský krimiseriál podle předlohy Agathy Christie (2004-13). V titulní roli G. McEwanová
Nultá hodina
Nultá hodina
Slečna Marplová príde na návštevu k lady Tressilianovej do jej prímorskej vily. Jeden z hostí, advokát Mathew Treves, rozpráva o dieťati, ktoré kedysi spáchalo vraždu. Na druhý deň je Treves mŕtvy. Zdá sa, že zomrel na infarkt. A lady Tressilianovú zavraždili... Kto iný dokáže vyriešiť celý prípad - ako slečna Marplová?(oficiální text distributora)
Podobné tituly
O pořadu
Slečna Marplová je vedle Hercula Poirota druhou nejznámější postavou nekorunované královny detektivek Agathy Christie a hrdinkou dvanácti jejích knih. Čtenářům se představila už v roce 1930 v románu, nazvaném "Vražda na faře", a pak už v rychlém sledu následovaly příběhy další. Milá stará dáma se zálibou v zahradničení a sousedských klípcích, s všudypřítomnou velkou taškou plnou pletení a jiných nezbytností, je na první pohled zosobněním anglické staré panny poloviny minulého století. Běda však tomu, kdo se nechá zmýlit jejím nenápadným vzezřením! Kdo si neuvědomí, že se za ním skrývá bystrý mozek, pro který je řešení záhad všeho druhu nejen nejoblíbenějším koníčkem, ale přímo posedlostí. Dlužno říci, že tímto mírně přezíravým postojem vůči ní trpí zkraje zejména všichni inspektoři, policejní komisaři a vůbec vyšetřovatelé všeho druhu, kteří nelibě nesou, že se jim tahle neodbytná babka plete do práce. Každý z nich si ovšem dříve nebo později musí uvědomit, že na slečnu Marplovou prostě nemá. Protože to, k čemu se oni dlouze, složitě a „zdeúředně“ konečně doberou, to už ona dávno svým vlídným přístupem, pochopením pro lidské slabosti i znalostí prostředí odhalila a je zase o krůček před nimi… Tak jako všechny detektivní romány Agathy Christie jsou i příběhy slečny Marplové vděčnou a neustále znovu využívanou látkou pro filmové i televizní tvůrce. V roli tohoto „detektiva v sukních“ se již vystřídalo více hereček. V paměti českých diváků nepochybně dodnes zůstává např. Margaret Rutherfordová z filmu To je vražda, řekla, natočeného podle románu "Vlak z Paddingtonu", Angela Lansburyová, která byla slečnou Marplovou v Rozbitém zrcadle, či Joan Hicksonová, která řadu jejích případů natočila pro BBC. (Na naší obrazovce jsme z nich před lety viděli Ohlášenou vraždu a Zapomenutou vraždu…) ... Tvůrci nejnovějšího zpracování této dnes již klasické látky vsadili na Geraldinu McEwanovou, herečku, která dokáže ve svém projevu spojit sladkou vlídnost s tvrdostí švédské oceli. (Jak to právě v poslední době předvedla v roli sestry Bridget v působivém snímku Petera Mullana Padlé ženy). Geraldine, (která se této role ujala ve svých dvaasedmdesáti letech) je podle tvůrců slečnou Marplovou nového milénia, neboť se společně s nimi pokouší o nový, moderní přístup k této postavě. Umožňují jí to i některé nové prvky, k nimž autoři sáhli (byť samozřejmě velmi pietně zachovávají ducha a charakter, jimiž svou postavu obdařila Agatha Christie). Jedním z nich je třeba i to, že na rozdíl od všech minulých pojetí má zde Jane Marplová nejen svou přítomnost, ale i minulost. Geraldine sama je pochopitelně svým nejnovějším úkolem nadšena, což lze dedukovat i z jejího stručného vyznání: „Mám pocit, že mi rolí slečny Marplové byl svěřen svého druhu národní poklad, který mimořádně obdivuji a hodlám důsledně chránit…“(Česká televize)