Slečna Marplová
S02E03 - Cukání v palci
Keď Tommy a jeho manželka Tuppence navštevujú svoju starnúcu tetu v domove dôchodcov, Tuppence je otrasená spôsobmi a zvykmi miestnych zamestnancov. Takže keď Tuppence započuje klebety o náhlej smrti tety Ady a záhadnom zmiznutím jej priateľky pani Lancasterovej, uvedomuje si, že jej obavy boli na mieste. Trvá iba krátko a Tuppence sa stretáva so slečnou Marpleovou, aby spoločne sledovali stopy vedúce k spoločenstvu, ktoré si svoje tajomstvá mimoriadne stráži. Avšak jediná cesta k objasneniu vraždy vedie cez ich odhalenie...(oficiální text distributora)
más informaciónEpisodios
Rozbité zrcadlo
Vesnička St. Mary Mead zažívá okamžiky slávy. V rozlehlém sídle Gossington Hall se spolu se svým manželem, mladým britským režisérem Jasonem Ruddem, usadila hollywoodská hvězda Marina Greggová, která v Anglii připravuje svůj nejnovější film. Všichni žijí nadcházející zahradní slavností, na níž se hvězdný pár chce představit místní společnosti. Sváteční atmosféru nejprve naruší příjezd Marininy žárlivé sokyně Loly Brewsterové, záhy však dojde k mnohem závažnější události. Jedna z místních žen a Marinina oddaná ctitelka Heather Badcocková se kácí mrtvá k zemi. Ukáže se, že byla otrávena a vše nasvědčuje tomu, že jed byl určen samotné Marině. Na místo přijíždí inspektor Hewitt, který vede vyšetřování. Vyznat se ve vztazích lidí od filmu, plných vzájemné řevnivosti, však může být nad jeho síly. Slečna Marplová se pouští do vlastního pátrání, v němž jí nezabrání ani pohmožděný kotník. (oficiální text distributora)
Eventos similares
Sobre el evento
Slečna Marplová je vedle Hercula Poirota druhou nejznámější postavou nekorunované královny detektivek Agathy Christie a hrdinkou dvanácti jejích knih. Čtenářům se představila už v roce 1930 v románu, nazvaném "Vražda na faře", a pak už v rychlém sledu následovaly příběhy další. Milá stará dáma se zálibou v zahradničení a sousedských klípcích, s všudypřítomnou velkou taškou plnou pletení a jiných nezbytností, je na první pohled zosobněním anglické staré panny poloviny minulého století. Běda však tomu, kdo se nechá zmýlit jejím nenápadným vzezřením! Kdo si neuvědomí, že se za ním skrývá bystrý mozek, pro který je řešení záhad všeho druhu nejen nejoblíbenějším koníčkem, ale přímo posedlostí. Dlužno říci, že tímto mírně přezíravým postojem vůči ní trpí zkraje zejména všichni inspektoři, policejní komisaři a vůbec vyšetřovatelé všeho druhu, kteří nelibě nesou, že se jim tahle neodbytná babka plete do práce. Každý z nich si ovšem dříve nebo později musí uvědomit, že na slečnu Marplovou prostě nemá. Protože to, k čemu se oni dlouze, složitě a „zdeúředně“ konečně doberou, to už ona dávno svým vlídným přístupem, pochopením pro lidské slabosti i znalostí prostředí odhalila a je zase o krůček před nimi… Tak jako všechny detektivní romány Agathy Christie jsou i příběhy slečny Marplové vděčnou a neustále znovu využívanou látkou pro filmové i televizní tvůrce. V roli tohoto „detektiva v sukních“ se již vystřídalo více hereček. V paměti českých diváků nepochybně dodnes zůstává např. Margaret Rutherfordová z filmu To je vražda, řekla, natočeného podle románu "Vlak z Paddingtonu", Angela Lansburyová, která byla slečnou Marplovou v Rozbitém zrcadle, či Joan Hicksonová, která řadu jejích případů natočila pro BBC. (Na naší obrazovce jsme z nich před lety viděli Ohlášenou vraždu a Zapomenutou vraždu…) ... Tvůrci nejnovějšího zpracování této dnes již klasické látky vsadili na Geraldinu McEwanovou, herečku, která dokáže ve svém projevu spojit sladkou vlídnost s tvrdostí švédské oceli. (Jak to právě v poslední době předvedla v roli sestry Bridget v působivém snímku Petera Mullana Padlé ženy). Geraldine, (která se této role ujala ve svých dvaasedmdesáti letech) je podle tvůrců slečnou Marplovou nového milénia, neboť se společně s nimi pokouší o nový, moderní přístup k této postavě. Umožňují jí to i některé nové prvky, k nimž autoři sáhli (byť samozřejmě velmi pietně zachovávají ducha a charakter, jimiž svou postavu obdařila Agatha Christie). Jedním z nich je třeba i to, že na rozdíl od všech minulých pojetí má zde Jane Marplová nejen svou přítomnost, ale i minulost. Geraldine sama je pochopitelně svým nejnovějším úkolem nadšena, což lze dedukovat i z jejího stručného vyznání: „Mám pocit, že mi rolí slečny Marplové byl svěřen svého druhu národní poklad, který mimořádně obdivuji a hodlám důsledně chránit…“(Česká televize)