Badlands
Pětadvacetiletý popelář Kit netuší, co si počít se svými ambicemi – a naivní cílevědomost patnáctileté Holly dá jeho snům tvar. Protože dívčin otec nemá pro Kitovu lásku pochopení, mladík ho zastřelí. Pak se milenci vydávají na cestu, kterou necítí jako útěk před spravedlností, ale jako putování rozličnými „zlými kraji" se stále novými, krásnými západy slunce – ale naneštěstí také s dalšími otravně nebezpečnými lidmi, které musí Kit zabít. Malickovi „Bonnie a Clyde pro odcizená 70. léta" jsou inspirováni skutečným případem z roku 1958: dovoluje si tak klást nenápadnou paralelu mezi válku v Koreji a vietnamský konflikt. Příběh podaný bez sentimentu a bez odsudku ovšem děsivě absurdní konání protagonistů nevyvozuje ani tak od „zlé" společnosti, jako spíš ze samotné přírody. Konflikt mezi touhami uniknout a vyniknout se v postavě Kita realizuje identifikací s přežilým modelem „rebela bez příčiny" Jamese Deana. Nakonec tak nevítězí spravedlnost nad zločinem, ale autentické bytí nad neautentickým... Debutující Terrence Malick představuje svůj filozofující režijní styl: podmanivé, zvolna a „chladnokrevně" rozvíjené obrazy opírá o nezpochybnitelný půvab krajiny a působivou hudební složku.(MFF Karlovy Vary)
Více informacíPodobné tituly
O pořadu
Pětadvacetiletý popelář Kit netuší, co si počít se svými ambicemi – a naivní cílevědomost patnáctileté Holly dá jeho snům tvar. Protože dívčin otec nemá pro Kitovu lásku pochopení, mladík ho zastřelí. Pak se milenci vydávají na cestu, kterou necítí jako útěk před spravedlností, ale jako putování rozličnými „zlými kraji" se stále novými, krásnými západy slunce – ale naneštěstí také s dalšími otravně nebezpečnými lidmi, které musí Kit zabít. Malickovi „Bonnie a Clyde pro odcizená 70. léta" jsou inspirováni skutečným případem z roku 1958: dovoluje si tak klást nenápadnou paralelu mezi válku v Koreji a vietnamský konflikt. Příběh podaný bez sentimentu a bez odsudku ovšem děsivě absurdní konání protagonistů nevyvozuje ani tak od „zlé" společnosti, jako spíš ze samotné přírody. Konflikt mezi touhami uniknout a vyniknout se v postavě Kita realizuje identifikací s přežilým modelem „rebela bez příčiny" Jamese Deana. Nakonec tak nevítězí spravedlnost nad zločinem, ale autentické bytí nad neautentickým... Debutující Terrence Malick představuje svůj filozofující režijní styl: podmanivé, zvolna a „chladnokrevně" rozvíjené obrazy opírá o nezpochybnitelný půvab krajiny a působivou hudební složku.(MFF Karlovy Vary)