Letecké katastrofy

Letecké katastrofy

S19E10 - Strmý pád

30.4. 11:00
National Geographic
60 minút
2019
Katastrofický / Dokumentárny / Dráma / Historický

Každá havárie letadla způsobí rozruch. Podaří se ale vždy najít příčiny nejznámějších leteckých neštěstí? Každý díl obsahuje záznamy očitých svědků, fascinující rekonstrukce, nejmodernější CGI a rozhovory s vyšetřovateli, kteří nakonec zjistili, co se stalo. V nejnovější řadě oblíbeného seriálu se můžeme těšit na případ švédského dopravního letadla, po jehož střemhlavém pádu se objevilo hned několik diametrálně odlišných verzí neštěstí, či kauzu afrického linkového letadla, jež se za zlověstných okolností zřítilo uprostřed divočiny. Nebude chybět ani nehoda pákistánského spoje, který během přistání v nepálském Káthmándú narazil do himálajských svahů.

Viac informácií
S22E01

Holding Pattern

15.7. 18:00, National Geographic, 60 minút

Holding Pattern

S22E02

Drama nad Portugalskem

16.7. 18:00, National Geographic, 60 minút

Drama nad Portugalskem

21. prosince 1992 se k jižnímu pobřeží Portugalska blížil let Martinair 495. Kapitánem byl šestapadesátiletý Willem van Staveren. Zkušený pilot a letecký instruktor u Martinair pracoval 24 let. Druhý pilot, jednatřicetiletý Ronald Clemenkowff létal pro nizozemské aerolinie tři roky. Nejmladším členem posádky byl devětadvacetiletý palubní inženýr Gery Glans. Piloti řídili třímotorový širokotrupý letoun DC-10. Do přistání zbývala necelá půlhodina. Na palubě bylo třináct členů posádky a 327 cestujících, většinu tvořili občané Nizozemska. Cesta z Amsterdamu do portugalského Fara měla trvat dvě a půl hodiny. Během klesání piloti zjistili, že letí do špatného počasí. Když se nad aktivní ranvej nasune bouřka, může přistávající letadlo vážně ohrozit potenciální střih větru. Kdyby se počasí zhoršilo, mohli odklonit na sever do Lisabonu, ale aktuálně to nebylo nutné. Jen několik minut před nimi ve Faru přistával jiný let společnosti Martinair. Podle meteohlášení se nejbližší bouřka nacházela přibližně deset kilometrů západně od ranveje. Ve vzdálenosti 12 kilometrů zahájil let Martinair 495 konečné přiblížení. (Česká televize)

S22E03

Stealth Bomber Down

18.7. 18:00, National Geographic, 60 minút

Stealth Bomber Down

S22E04

Double Trouble

19.7. 18:00, National Geographic, 60 minút

Double Trouble

Dostupné o 1 deň
S22E05

Pád do Tichého oceánu

22.7. 18:00, National Geographic, 60 minút

Pád do Tichého oceánu

Dostupné o 2 dni
S22E06

Terror over Michigan

23.7. 18:00, National Geographic, 60 minút

Terror over Michigan

Dostupné o 4 dni
S22E07

Náraz do stromů

25.7. 18:00, National Geographic, 60 minút

Náraz do stromů

Za bouřlivé noci 12. listopadu 1995 se ve výšce 10 600 metrů nad Pensylvánií pohyboval let American Airlines 15-72. Kapitán Kenneth Lee a druhý pilot John Richards řídili dvoumotorový úzkotrupý letoun MD-83. Kapitán Kenneth Lee, bývalý vojenský pilot, pracoval pro American Airlines deset let. Také druhý pilot John Richards sloužil u letectva. V civilní sféře létal sedm let. Byla to velmi zkušená posádka, která své letadlo dokonale znala. Úzkotrupý letoun MD-83 měl dva turbodmychadlové motory na zádi, ocasní plochy ve tvaru T a šípové křídlo. Bylo to jedno z posledních letadel, kde se řídicí plochy ovládaly mechanicky z kokpitu. Šlo o dvouhodinový let z O’Harova letiště v Chicagu na Bredleyho letiště ve Windsor Locks ve státě Connecticut. Na palubě byla pětičlenná posádka a 73 pasažérů, mnozí z nich se vraceli domů. Do přistání zbývalo 25 minut. (Česká televize)

Dostupné o 5 dní
S22E08

Černočerná tma

26.7. 18:00, National Geographic, 60 minút

Černočerná tma

Podobné tituly

Výroba potravin
Vyšetřování leteckých neštěstí: Zvláštní vydání

O programe

česky, anglicky, maďarsky
2019
Katastrofický / Dokumentárny / Dráma / Historický

Letecká doprava je nejbezpečnějším způsobem přepravování osob i zboží po celé naší planetě. Každou minutu jsou ve vzduchu tisíce strojů letících všemi možnými směry. Většina z nich dosáhne bez problémů svého cíle. Jsou ale okamžiky, kdy se posádky a cestující dostanou do situace, jež může skončit tragicky. Námětem šestidílného kanadského cyklu dokumentárních rekonstrukcí jsou události, které se na kratší či delší dobu staly středem pozornosti sdělovacích prostředků. Autoři rekonstruují průběhy známých leteckých nehod prostřednictvím obrazových a zvukových archivních materiálů, výpovědí svědků, pozůstalých, leteckých odborníků a vyšetřovatelů. Svou důležitou roli má také počítačová animace, jež evokuje to, co snad mohli jen tušit dispečeři u svých radarů, a to, co v několika posledních sekundách svého života viděli muži v pilotních kabinách. Charakteristickou součástí cyklu jsou pak hrané scény, které vypovídají o tom, k čemu všemu během letu došlo a jak se s mimořádnými situacemi vyrovnávali lidé za řídícími pákami, jejich neviditelní partneři ve střediscích letového provozu a konečně i pasažéři, jež svůj osud vložili do jejich rukou.Seznam dílů:1. Když na palubě vypukne požár (Fire on Board)2. Když se za letu otevřou dveře (Unlocking Disaster)3. Když dojde palivo (Flying on Empty)4. Když nefungují přístroje (Flying Blind)5. Když je nebe příliš těsné (Deadly Crossroads)6. Když na palubu vstoupí teroristé (The Killing Machine)(oficiální text distributora)

Hrajú

Jonathan Aris, Lori Phun, Martin Happer