Letecké katastrofy

Letecké katastrofy

S21E03 - Příliš mnoho chyb

24.4. 18:00
National Geographic
60 minut
2021
Disaster movie / Dokumentalny / Dramat / Historyczny

Vyšetřování leteckých neštěstí nám prostřednictvím nejmodernější počítačové grafiky i napínavých dramatických dohrávek přiblíží pozadí a příčiny legendárních havárií.

Więcej informacji
S22E05

Pád do Tichého oceánu

22.7. 18:00, National Geographic, 60 minut

Pád do Tichého oceánu

S22E06

Terror over Michigan

23.7. 18:00, National Geographic, 60 minut

Terror over Michigan

S22E07

Náraz do stromů

25.7. 18:00, National Geographic, 60 minut

Náraz do stromů

Za bouřlivé noci 12. listopadu 1995 se ve výšce 10 600 metrů nad Pensylvánií pohyboval let American Airlines 15-72. Kapitán Kenneth Lee a druhý pilot John Richards řídili dvoumotorový úzkotrupý letoun MD-83. Kapitán Kenneth Lee, bývalý vojenský pilot, pracoval pro American Airlines deset let. Také druhý pilot John Richards sloužil u letectva. V civilní sféře létal sedm let. Byla to velmi zkušená posádka, která své letadlo dokonale znala. Úzkotrupý letoun MD-83 měl dva turbodmychadlové motory na zádi, ocasní plochy ve tvaru T a šípové křídlo. Bylo to jedno z posledních letadel, kde se řídicí plochy ovládaly mechanicky z kokpitu. Šlo o dvouhodinový let z O’Harova letiště v Chicagu na Bredleyho letiště ve Windsor Locks ve státě Connecticut. Na palubě byla pětičlenná posádka a 73 pasažérů, mnozí z nich se vraceli domů. Do přistání zbývalo 25 minut. (Česká televize)

S22E08

Černočerná tma

26.7. 18:00, National Geographic, 60 minut

Černočerná tma

Dostępne za 1 dzień
S22E09

Postrach na palubě

29.7. 18:00, National Geographic, 60 minut

Postrach na palubě

13. prosince 1994. K mezinárodnímu letišti Raleigh–Durham se blížil let American Eagle 33-79. Kapitán Mike Hillis a druhý pilot Matthew Sailor připravovali turbovrtulový letoun pro krátké tratě Jetstream 32-01 na přistání. Turbovrtulové motory jsou v menších výškách účinnější, mají nižší spotřebu. Jetstream je vysloveně určený pro lety na krátké vzdálenosti. Let 33-79 vzlétl v 18 hodin z Greensboro v Severní Karolíně, cesta do Releigh–Durham měla trvat 35 minut. Na palubě bylo ten večer 18 cestujících. Šestnáct kilometrů od cílového letiště dostal let povolení začít klesat, posádka snížila výkon motorů. U turbovrtulových letounů se výkon motoru a otáčky vrtule ovládají odděleně. Jetstream 32 nemá autopilota, celou dobu je řízen ručně. Patří k letadlům, která vyžadují nejvíc pilotního umu. Během klesání do výšky tisíc metrů posádka sledovala počasí. Námraza může letadlo vážně ohrozit. Kromě toho, že zvyšuje jeho hmotnost, narušuje také aerodynamiku křídla. To ovšem nebylo jediné riziko, se kterým museli piloti počítat. Před letem 33-79 přistával Boeing 727, který mohl Jetstream potenciálně ohrozit. V důsledku obtékání vzduchem vznikají u těžkých letadel na koncích křídel velmi silné vodorovné víry. Pokud zasáhnou menší letoun turbulence v úplavu, mohou být tak prudké, že je pilot nedokáže zvládnout. (Česká televize)

Dostępne za 2 dni
S22E10

Ztráta legendy

30.7. 18:00, National Geographic, 60 minut

Ztráta legendy

26. januára 2020 sa helikoptéra s basketbalovou legendou Kobem Bryantom, jeho dcérou Giannou a ďalšími siedmimi ľuďmi zrúti do kopcovitého terénu neďaleko Calabasas v Kalifornii a zabije všetkých 9 ľudí na palube. Ako sa mohlo stať takéto nešťastie jednej z najbezpečnejších helikoptér na svete? (Arsenal83)

Podobne audycje

Výroba potravin
Vyšetřování leteckých neštěstí: Zvláštní vydání

O audycji

czeski, angielski, węgierski
2021
Disaster movie / Dokumentalny / Dramat / Historyczny

Vyšetřování leteckých neštěstí nám prostřednictvím nejmodernější počítačové grafiky i napínavých dramatických dohrávek přiblíží pozadí a příčiny legendárních havárií.

Obsada

Jonathan Aris, Geoffrey Pounsett, Paolo Mancini, Roger Dunn, Alex Spencer