Speed Racer
Všechno dělá na hranici schopností, každý jeho výkon provází maximální riziko nezdaru. Speed, mladý, talentovaný závodník. Agresivní, instinktivní a nebojácný. Díky tomu, že jeho otec vymyslel superrychlý bourák Mach 5, má Speed (Emile Hirsh) možnost utkat se s těmi nejlepšími z nejlepších ve smrtelně nebezpečném závodě přes celou zemi. Tady na něj nečeká jen rival Racer X (Matthew Fox), ale nejspíš i pravda o smrti jeho bratra. Bratři Wachowští po trilogii Matrix neplavali v penězích, nýbrž osnovali plány, kterak adaptovat slavný animovaný seriál Speed Racer. Ten má svůj původ v 60. letech v Japonsku, kde byl vysílán pod názvem Mach Go Go Go, a představoval jeden z prvních pokusů implantovat charakteristický japonský styl manga/anime na lukrativní americký televizní trh. Pokus vyšel a pro mnohé Američany představoval první setkání s tímto fenoménem. Stejně tak pro bratry Wachowské. Jelikož chtěli po „R“ snímcích dostát uznání u širšího publika, zrealizovali Speed Racera jako rodinnou zábavu. Nekomplikovaný (ovšem komplikovaně odvyprávěný) příběh posloužil režisérům k rozpoutání formální symfonie, jejíž technická bravura a audiovizuální promyšlenost dle teoretika Jiřího Flígla „dalece překročila svou dobu a zařadila film k vrcholným výtvorům historie umění."(Shadwell)
Více informacíPodobné tituly
O pořadu
Všechno dělá na hranici schopností, každý jeho výkon provází maximální riziko nezdaru. Speed, mladý, talentovaný závodník. Agresivní, instinktivní a nebojácný. Díky tomu, že jeho otec vymyslel superrychlý bourák Mach 5, má Speed (Emile Hirsh) možnost utkat se s těmi nejlepšími z nejlepších ve smrtelně nebezpečném závodě přes celou zemi. Tady na něj nečeká jen rival Racer X (Matthew Fox), ale nejspíš i pravda o smrti jeho bratra.
Bratři Wachowští po trilogii Matrix neplavali v penězích, nýbrž osnovali plány, kterak adaptovat slavný animovaný seriál Speed Racer. Ten má svůj původ v 60. letech v Japonsku, kde byl vysílán pod názvem Mach Go Go Go, a představoval jeden z prvních pokusů implantovat charakteristický japonský styl manga/anime na lukrativní americký televizní trh. Pokus vyšel a pro mnohé Američany představoval první setkání s tímto fenoménem. Stejně tak pro bratry Wachowské. Jelikož chtěli po „R“ snímcích dostát uznání u širšího publika, zrealizovali Speed Racera jako rodinnou zábavu. Nekomplikovaný (ovšem komplikovaně odvyprávěný) příběh posloužil režisérům k rozpoutání formální symfonie, jejíž technická bravura a audiovizuální promyšlenost dle teoretika Jiřího Flígla „dalece překročila svou dobu a zařadila film k vrcholným výtvorům historie umění."(Shadwell)