Odcházení
Vilém Rieger po dlouhá léta zastával funkci kancléře a nyní se nedokáže vyrovnat s tím, že o ni přišel. Jeho svět se hroutí i proto, že se musí vystěhovat z vládní vily, kterou považuje za svůj domov on i jeho blízcí. Zatímco probíhá nedůstojné oddělování erárních věcí od soukromých, pouští se nedobrovolně do inventury svých vztahů ke světu. Zjišťuje při tom, že svou rodinu a spolupracovníky vlastně vůbec neznal. A hrozí mu, že se stane obětí manipulací svého okolí - i svých vlastních. Václav Havel natočil svůj režijní debut podle divadelní hry, již rozepsal už v létě 1989, tedy ještě před změnami, které jej vynesly do prezidentské funkce. Filmové Odcházení si tak v rámci poetiky absurdního divadla pohrává s autobiografickými prvky, není však příběhem samotného Havla. Úvaha o bezmocnosti mocných vůči vlastnímu egu se opírá o Shakespearova Krále Leara a Čechovův Višňový sad.
Więcej informacjiO audycji
Vilém Rieger po dlouhá léta zastával funkci kancléře a nyní se nedokáže vyrovnat s tím, že o ni přišel. Jeho svět se hroutí i proto, že se musí vystěhovat z vládní vily, kterou považuje za svůj domov on i jeho blízcí. Zatímco probíhá nedůstojné oddělování erárních věcí od soukromých, pouští se nedobrovolně do inventury svých vztahů ke světu. Zjišťuje při tom, že svou rodinu a spolupracovníky vlastně vůbec neznal. A hrozí mu, že se stane obětí manipulací svého okolí - i svých vlastních. Václav Havel natočil svůj režijní debut podle divadelní hry, již rozepsal už v létě 1989, tedy ještě před změnami, které jej vynesly do prezidentské funkce. Filmové Odcházení si tak v rámci poetiky absurdního divadla pohrává s autobiografickými prvky, není však příběhem samotného Havla. Úvaha o bezmocnosti mocných vůči vlastnímu egu se opírá o Shakespearova Krále Leara a Čechovův Višňový sad.